2019. aug 23.

HÉTZÁRÓ: ÁLOMHÁZ PROJEKT INDUL!

írta: Kincses Demeter Monika
HÉTZÁRÓ: ÁLOMHÁZ PROJEKT INDUL!

3_1.jpgFestettem épp és azon gondolkodtam megosszam-e vagy sem a házprojekt részleteit. Úgy voltam vele, lehet, hogy sokakat nem érdekel egy ház felújítása, de mivel számomra életem egyik legnagyobb álma valósul meg éppen a házprojekttel, nem bírtam ki, hogy ne dokumentáljam az újjá születését. Képek még nincsenek, nem volt időm fotózni, de ígérem nemsokára arra is sor kerül. Addig megosztom az új festményeimet.

Kedd reggel megkaptuk az új házunk kulcsait. Annyira vártam már, hogy le se lehet írni szavakkal. Jól körbesétáltam vagy tízszer a szobákat és kertet és lelki szemeimmel már láttam a kész állapotot, amit nem győzök kivárni. Mivel imádok kertészkedni, már annyira csinálgatnám odaát a kertet, csakhát semmi értelme, mert mikor jönnek kivágni a fákat, mindent letarolnak majd a munkagépek. Utána viszont lesz mit összeszedni :D

Ebben az évben belső- és külső festést, szigetelést, fűtésrendszer tisztítást, nyílászáró cserét és kertrendezést szeretnénk csinálni. Minden szépen halad, a festők is jelezték, hogy jönnek egy-két héten belül.

1_1.jpg

Szerda este felé átjöttek a víz- és gázszerelők, akik igen jól ismerték a rendszert és mondták, hogy jövő héten majd kitisztítják a radiátorokat, leengedik az elkorrodált belső vizet és fűtéspróbát végeznek. Javasolták, hogy csináltassak teljesen új fűtésrendszert, új kéménnyel és kazánnal. Mikor rákérdeztem ez kb. mennyibe kerülne, olyan ijesztően magas összeget mondtak, hogy rögtön elájulhattam volna, vagy rám törhetett volna a pánik, de ehelyett, nyugodt maradtam és azt mondogattam magamnak, ha össze tudtam szedni egy ekkora összeget évek alatt egy házra, akkor ez is menni fog, mert keresem majd a lehetőségeket, hogy megkeressem erre is a pénzt. Ami viszont mostmár másként lesz az az, hogy ezért nem fogom beáldozni önmagam. Nem fogok a házért és kertért élni, hanem ők lesznek értem. Ha több idő lesz a pénzt összegyűjteni, akkor több, de akkor is olyan munkát fogok végezni, amit szeretek. Nos, a fűtésnek még várnia kell pár évet, hogy legyen rávaló.

Ugyanis, az igazán testhez álló lehetőségeket, meglepetéseket és álmaid megvalósulását akkor kapod, ha végre van elég bátorságod arra az útra lépni, ami igazán neked való. Ezek akkor jönnek, amikor legjobban szükséged van rájuk, felkészültél rá, mégha úgy is érzed, hogy nem egészen. Nem előre tervezhetőek, egyszer csak ott teremnek, de az alapját neked kell megteremtened. A lényeg, hogy élvezd magát a folyamatot elfogadva a nehézségeket, elutasításokat is, amik jönnek.

2_1.jpg

Csütörtökön volt életem egyik legmeghatározóbb napja. Ugyanis tegnap fizettem ki a teljes vételárat álmaim házára. Szerencsésnek érzem magam, hogy úgy vehettem meg a házat, hogy senki sem segített benne anyagilag. Sok-sok év kemény munkája és spórolása tette lehetővé. Amíg mások rengeteg új ruhát és dekorációt vettek, addig én mindent félre tettem. Zömmel használt ruhákat vettem, használt könyveket. Az ajándékba kapott tárgyakat, növényeket pedig megbecsültem. Nem mentem külföldre sok-sok éve, inkább gyűjtöttem álmaim házára. Ezért, most még inkább értékelem, ami megadatott.

A ház még teljesen üres, annyi idős, mint én, régies, patinás mégis imádom. Nagyon kellemes a kert és a ház hangulata is és elég nagy ahhoz, hogy végre ne kelljen azt éreznem, hogy nem tudok elférni. Aznap életemben először olyan izgalommal mentem be a bankba megválni a pénztől, amilyet előtte még nem tapasztaltam. A pultnál állva, várva az ügyintézőt vissza néztem a székeken várakozó családomra, a fiam, tesóm és anya is elkísért. Csakis arra tudtam gondolni, mennyire hálás vagyok a sorsnak, hogy ilyen támogató és szerető családom van. Ez számomra a legfontosabb. Nem is kívánhatnék ennél többet.

Szólj hozzá

hétzáró álomház projekt