2019. sze 23.

HÉTZÁRÓ:ÁLOMHÁZ PROJEKT FOLYTATÁS 3

írta: Kincses Demeter Monika
HÉTZÁRÓ:ÁLOMHÁZ PROJEKT FOLYTATÁS 3

555555.jpgA múlt heti haladással igazán meg vagyok elégedve. A nemvárt plusz kiadásokkal már kevésbé. Az ember nem is gondolná, amikor belefog egy ház felújításába, hogy mennyi apró, de nem várt kiadás, javítási munka közbe jön. Ezek pedig igaz, hogy egyenként nem tűnnek nagy kiadásnak, de mikor összeadod őket, akkor döbbensz rá, hogy több százezer forintos pluszköltségek is jelentkeznek. Ezért annyira fontos, hogy mindig tervezz be jelentős pluszt.

Padlásajtó csere, zárcsere  és korlátszerelés több helyen, csemperagasztás, ajtó csere utáni vakolások, garázslejáró bővítés, kinti korlátok javításai, beázások javítása, új kerti szerszámokat venni, mert a kert szinte „eszi” őket sorban. Csak hogy párat említsek a teljesség igénye nélkül.

Hétfőn kora reggel kezdték a festést, szinte egész héten minden nap. Ennek köszönhetően hihetetlen gyorsan haladt a ház. Először a külső szigetelést és vakolásokat kezdték meg, a hét közepétől pedig a belső szobákat is glettelték, tapétákat szedtek le és festettek.

Délután átjött a gázszerelő, megjavította a csöpögő radiátort és a kazánt begyújtotta. A festéknek nem árt a fűtés, hogy száradjon. 5-kor befejeztük a lécek felrakását és lefestettük sötét barnára, mert bár világosabban szebb lett volna, de rájöttünk, hogy a sötéten kevésbé fog meglátszani a kopás.

Mivel jövő hét csütörtökön 15-kor lesz a Mihály napi vásár, ahová a szülők által készített játékokat kell vinni, így egész nap kézzel készített nyuszikat varrtam, meg egy zokni babát. Sok munka volt, de remélem ezeket eladva, tudnak az ovónők venni a gyerekeknek pár játékot.

111111.jpg

333333.jpg

Folytattam csütörtökön is a varrást, mert az oviban megkértek varrjak néhány kötényt, amit még el lehetne adni.

Péntek délelőtt elmentünk új varrógépet venni nekem, mert a régivel már nem tudtam a kötényeket megvarrni. Euronicssel kezdtük, ahol megállapítottam, hogy elég drága a hűtő és a mosógép. Végül a Lidl-ben vettem meg a gépet.

Ezután jött a vízórás aknát és csatornát ellenőrizni. alig tudott a tujától beférni, így eldöntöttem, hogy a hétvégén kivágom végre a tuját.

Délután kipróbáltam az új gépet és olyan jól működött, hogy bizony kész is lettek a kötények a vásárra.

Péntek délutánra majdnem az összes szoba ki lett glettelve, festve, a külső homlokzat összes vakolási munkája kész lett, márcsak a lábazatot kell egy rétegben felvinni és mehet rá a nemes vakolat.

444444.jpg

A hétvége fizikálisan ritka megterhelőre sikeredett. Szombat reggel neki álltam kivágni a ház előtt egy kb. 15-20 éves tuját. Szerencsére volt segítségem, így sokkal hamarabb ment a munka. Ráment az egész nap. Márcsak a tövét kell elvágni és kész is. Hiába vagyok nagy növény- és állatbarát, de sajnos ez a tuja ritka rossz helyen volt. A lépcsőfeljárat mellett, és a ház külső homlokzati és tetőjavítási munkáihoz is útban volt, nem volt mit tenni.

Közben a család többi tagja felrakta a konyha, fürdőszoba és gyerek szobájának a párkányát, bevakolta az ablakkereteket.

Vasárnap reggel még nem is sejtettem mennyire kemény meló fog várni. Leszerveztük, hogy megveszünk 800 használt cserepet, de nem találtunk fuvarozót, így jobb híján két személyautóval, 50-60-asával kellett elhoznunk és átpakolnunk. Nagyon elfáradtunk estére és fájt mindenünk, de meglett. Végül 730 db-ot vettünk. Reméljük ezekkel ki tudjuk javítani a rossz cserepeket, mert most eléggé beázik a tető sajnos.

555555.jpg

A héten remélhetőleg felkerül a nemes vakolat és lábazati vakolat is, kedden-szerdán pedig jó lenne a tetőcserepekkel kijavítani a tetőt a beázástól megvédve. Hét vége felé pedig jöhet a nagytakarítás, mert végre befejeződik idénre a házfelújítási projekt és beköltözhetünk.

Szólj hozzá