2020. jan 29.

ÍGY ÉLD AZ ÉLETED MEGBÁNÁS NÉLKÜL

írta: Kincses Demeter Monika
ÍGY ÉLD AZ ÉLETED MEGBÁNÁS NÉLKÜL

Képtalálatok a következőre: regret"

 

Az életednek mindig vannak főbb állomásai, amikre visszaemlékezve azt mondod: Ez egy fontos fordulópont volt, ami megváltoztatta az életem és ma azért tartok ott, ahol. Lehet, hogy megbánás nélkül gondolsz vissza rá, de lehet, hogy nem. Számomra több ilyen pont is volt az életemben, de amiket egyértelműen kiemelnék, azok valamilyen szerettem halála. Ilyenkor ugyanis megpróbálok bele gondolni az életükbe, miért haltak meg olyan korán, mit tehettek volna másként, mit rontottak el, és ezekből próbálok tanulni. Aki követi a blogom, az tudja, hogy amikor a papám meghalt és láttam, hogy élete során mennyi mindent nem tett meg, amit szeretett volna, hirtelen rádöbbentem, nem szeretném én is elkövetni ezt a hibát, én úgy szeretnék élni, hogy a halálos ágyamon azt mondhassam: Nem bántam meg semmit. Jelentem, eddig ez egész jól sikerült is.

Egy hete egy másik szerettem halála döbbentett rá, mennyire is háttérbe szorítottam az egészségem az elmúlt évben. Ráébresztett arra, mennyire is fontos, hogy eljárj orvoshoz, ha idős vagy egyre több szűrésen vegyél részt, egyél minőségi, tartalmas, egészséges ételeket és mozogj sokat. Ő ugyanis ezekkel annyira nem törődött, hogy a rövid életével fizetett meg érte.Biztos megbánta a korábbi döntéseit, de már késő volt. Tavaly a sok költözési hercehurca, aztán a felújítás minden figyelmem és energiám elvette, azt ettem, amit épp magam előtt találtam, főzni nem volt időm, sokat stresszeltem, aminek meg is lett a böjtje, mert az egészségem sokkal rosszabb lett.

Az első legfontosabb mindig, hogy légy tisztában az értékrendeddel és prioritásokkal. Nálad mi áll az első helyen? Nálam eddig a család állt, viszont az egészség ott kullogott valahol negyedik helyen, ami nem jó, hiszen egészség nélkül nincs semmi. Elhatároztam, hogy mostantól ez másként lesz, az első helyen az egészségem fog állni, így egészségesebb ételeket fogok enni és minden étkezést nyugalomban, az ételt jól megrágva fogom elkölteni. A mozgás eddig is adott volt, hiszen heti 5 x 30 percet tornázok, vagy kardiózok, este pedig a kisfiammal tornázunk, a tavasztól télig tartó kertészkedéssel együtt pedig bőven elegendőnek tartom a mozgást. Néha azt gondolom, jobb lenne visszatekerni az időt, hogy ne hanyagoljam el ennyire az egészségem, de azt nem lehet.

Te csináltál már olyat a múltban, amit a végén megbántál? Szeretnél visszamenni az időbe és megváltoztatni, ami történt? Most biztos megbánással éled az életed, de kérlek, ne tedd! Lépj inkább tovább! Most biztos azt kérdezed, mégis hogyan? Nos, ehhez szolgáljon most néhány gondolat:

  1. Bocsáss meg magadnak

Rendszeresen visszagondolsz arra, amit a múltban tettél és egyszerűen nem tudsz megbocsátani magadnak. Cipeled ennek a terhét nap, mint nap, nem tudod elengedni. Kérlek, próbálj magadra más szemmel tekinteni. Te már nem az az ember vagy, aki annak idején megtette, amit tett, hiszen tanultál belőle, fejlődtél általa. Állj oda a tükör elé, nézz bele és mondd el magadnak:

„Amit tettem, megtettem, de ma megbocsátok magamnak és büszke vagyok arra, akivé váltam általa. De kezemben van a lehetőség, hogy ma már mást tegyek, másként döntsek, felálljak és jót cselekedjek. Megadjam magamnak azt az életet, amit szeretnék, mert megérdemlem.

Képtalálatok a következőre: regret"

  1. Mindenki követ el hibákat

Sokszor azért stresszelünk annyit, mert túl szigorúak vagyunk magunkkal szemben. Elvárnánk, hogy sose hibázzunk, de ez lehetetlen, hiszen mindenki követ el hibákat. Meg kell értened, hogy ez a természetes velejárója a fejlődésednek. Az elkövetett hibáid juttatnak el oda, hogy önmagad jobb változatává válhass. Ha ezt el tudod fogadni, akkor képes leszel tovább lépni is.

Legközelebb, amikor úgy érzed, hogy hibáztál, mondd el magadnak, hogy "Őszinte szívvel megbocsátom magamnak az összes hibát, amit valaha is elkövettem." Ezt ismételd meg párszor.

Képtalálatok a következőre: regret"

  1. Tanuld meg a leckét

Ha végre megértetted, hogy szabad hibázni, és igenis szabad megbocsátani magadnak, akkor végezetül kérdezd meg magadtól: mit tanultam ebből a helyzetből? Mit próbált nekem ez a helyzet tanítani? Többet vagy kevesebbet kellene megtennem, hogy ne kövessem el újra ugyanazt a hibát?

Ha levonod a kapott lecke tanulságát, akkor megtalálod mi az, amit magaddal kell vinned. Mindaddig, amíg képes vagy ezekből a helyzetekből tanulni és a tapasztalataidat továbbvinni, addig előrelépésről beszélünk.

Képtalálatok a következőre: regret"

Kép forrása

Végezetül pedig ne feledd:

A mai életed az összes eddigi választásod és múltbéli döntésed eredménye. Amikor új döntéseket hozol, új jövőt teremtesz.

Ha szeretnéd látni én hogyan valósítom meg az ezévi céljaimat, hogyan élek megbánás nélkül, akkor kövess a facebookon és instagramon!

 

Szólj hozzá

megbánás self-help