2019. aug 14.

HÉT TIPP, HOGY JOBB ANYA LÉGY

írta: Kincses Demeter Monika
HÉT TIPP, HOGY JOBB ANYA LÉGY

painting1.jpg

Ma van a születésnapom. Itt ülök a festékkel és rajzlappal és festek, közben azon gondolkodom mit is jelent számomra az, hogy sikeresnek érzem magam. Most töltöm be a 33-at és életemben nem éreztem még ilyen jól magam. Ehhez úgy érzem, az is hozzá járul, hogy kezdem igazán kiismerni önmagam, azt, hogy mit is szeretnék, hogyan szeretnék élni, és ami talán a legfontosabb, elengedtem a többi embert. Teljesen a helyére kerültek a dolgok. Már nem másokat figyelek, nem az ő sikerük alapján határozom meg, ki akarok lenni és mi akarok lenni, hanem csakis magamat adni. Persze rá kellett jönnöm, hogy ehhez kell az igazi bátorság. Ezzel lépsz ki csak a komfort zónádból, mégis nagy a nyereség. Ugyanis megszeretsz másokat.

Viszont arra is rá kellett jönnöm, hogy a jó élethez nagyon fontos, hogy jót adj. Ez vezetett el az egyik fő célomhoz, hogy igazi ellen trollá – továbbiakban elfekké- váljak. Azért hívom elfnek, mert harcos és jóindulatú, aki legyőzi a trollokat. Hogy mit is jelent ez? A trollok másokat figyelnek, irigykednek, bántó és sértő szavakkal illetik a másik embert, minél jobban kiemelik a hibáit, nem értékelik a befektetett munkáját, vagy azt, hogy bátor volt önmagát adni.

Ha igazi elf vagy, szereted önmagad, így másokat is meg tudsz szeretni azáltal, hogy elfogadod őket olyannak, amilyenek, a jó tulajdonságaikra koncentrálsz, és ezt emeled ki, hogy bátorítsd őket és jobb kedvük legyen. Ha hibáznak megértően és támogatóan lépsz fel, tanácsaiddal nem kritizálni, hanem segíteni szeretnél neki. Ha pedig nehéz helyzetben van, segítesz neki, ha teheted. Észre fogod venni, hogy mindezt vissza kapod egyszer.

Az egyik legnagyobb háború, ami a mai napig zajlik az „anyák háborúja”. Erre figyeltem fel talán a legjobban. Sok anyuka bloggert követek, mindannyian igazi harcosok a mindennapokban és szinte kivétel nélkül jó szülők, mégis azt látom, hogy rengeteg másik anyuka kritizálja őket. Néha elég, ha megoszt egy képet, amin nincs a gyereken zokni, máris neki esnek, hogy rossz anya, mert a gyerek megfázik. Persze nem gondolnak bele, hogy lehet, hogy odaát a képen épp 30 fok van. Ma hoztam hét tippet, hogyan válj Te is jobb anyává.

 

  1. Definiáld magad újra anyaként

Nem születtem túl egyszerű jellemmel, én mindig is olyan fajta voltam, aki nagyon igényli a magányos, személyes teret nap, mint nap. Amikor megszületett 5 évvel ezelőtt a fiam, szinte semmi időm sem volt magamra. Őszintén: Teljesen kiborított. Nem tudtam feltöltődni, mindig a babával kellett lennem és folyton kimerült és fáradt voltam. Ráadásul nehezen birkóztam meg azzal, hogy megváltoztak a személyes prioritásaim, elképzeléseim is. Az eredeti szakmámban már nem tudtam és nem is akartam dolgozni, mert nem volt elég rugalmas ahhoz, hogy bármikor ott lehessek, ha a gyerekemnek szüksége lenne rám.

Tedd fel magadnak a kérdéseket: Hogyan tovább? Mivel szeretnék foglalkozni, ami boldoggá tenne? Főállású anya szeretnék lenni, vagy karriert is szeretnék a gyerek mellett továbbra is?

 

  1. Fogadd el önmagad

Ott ülsz még a kórházban, karodban a frissen született babával és azt nézed, hogy a szomszéd ágyon fekvő anyukán már másnap sem látszódik a terhességnek a nyoma sem. A másik ágyon lévőnek egyáltalán nem fáj a szoptatás, te meg ott ülsz a sok fánkkal a derekadon és minden fáj, még a levegővétel is. A legnehezebb elfogadni, hogy bármennyire is küzdöttél, te csak császárral tudtad világra hozni a babát.

Haza mész, de akkor már fánkosan fáradt is vagy. Nem aludtál az első héten és abban reménykedsz, talán holnaptól majd fogsz. Pár hónap múlva még mindig ebben reménykedsz :D

A legrosszabb az egész gyerekvállalásban, hogy nem készít fel minket a sok viszontagságra senki és semmi, ezért, mint derült égből villámcsapás súlyt le minden egyes probléma.

Ha vissza tekerhetném az időt, visszamennék az akkori önmagamhoz és elmondanám neki, ne félj, minden rendbe fog jönni, a problémák átmenetiek, mindig erre gondolj. Próbáld meg elfogadni, ami van, és úgy látni, ez is hozzá ad majd a fejlődésedhez. Jobb emberré és jobb anyává válsz.

  1. Válts nézőpontot

Ha folyton másokat figyelsz, és arra koncentrálsz, ami nehéz és rossz, akkor ezek az emlékek maradnak meg benned. Persze nem vagyunk egyformák, van, aki jobban viseli a kialvatlanságot, van, aki sokkal rosszabban. Koncentrálj arra, ami jó a napodba, ezeket erősítsd. Ha végeláthatatlannak tűnik a probléma, akkor arra gondolj, ez mind átmeneti és te megtettél minden tőled telhetőt, hogy megold.

painting2.jpg

  1. Határozd meg mi számodra a siker

Ha a barátnőd a Holdról jött és hat gyerek mellett is fényes karrierrel rendelkezik, attól még ne érezd rosszul magad, ha Te nem. Gondold végig számodra mit jelent a siker? Ha van két gyönyörű gyereked, akiket boldogságban tudsz nevelni az is lehet egy fontos cél. Ha viszont gyerek mellett is akarsz munkát, karriert, akkor az is. Bárhogy is döntesz, az teljesen rendben van, csakis magadnak kell megfelelned.

  1. Fejleszd a nevelési képességeidet

Lehet, hogy a szomszéd anyuka diplomás óvónő és ő a főatyaúristen gyereknevelési szaktanácsadó, akinek látszólag tökéletesek a gyerekei, de ne hozzá mérd magad. Legtöbbünknek a gyereknevelést tanulnunk kell, mert nem mindig az ösztönszerű reakcióink a legcélravezetőbbek. Számomra a Gordon féle módszer segített a legtöbbet, mindenkinek ajánlom, hogy olvassa el, mert érdekes látásmódot ad.

  1. Engedd el az irreleváns elvárásaidat

Ha már meghatároztad, mi számodra az az út, amit be akarsz járni, ne kövesd el azt a hibát, amit én számtalanszor, hogy túl magas és elérhetetlen célokat támasztasz. Lehet, hogy egy három gyerekes anyukának van annyi segítsége és energiája, hogy hatkockás hasú fitneszmodellé gyúrja magát, de nem biztos, hogy a te élethelyzeted és egészséged is lehetővé teszi ezt. Figyeld meg, mennyit bírsz, és ahhoz igazítsd a teljesítményt és terveket. Próbálj az egyensúlyra törekedni. Ma szélsőséges világban élünk, de én még mindig az aranyközépút híve vagyok. Nem akarok már lapos hasat, csak egészséges lenni, hogy sok időt tölthessek még a családommal és sokat segíthessek aktívan másoknak. Nem magazinos diétákat követek, hanem egy személyre szabottat, ami egészséges ugyan, de megenged annyi bűnözést, hogy boldoggá tegyen az étkezés. Nem töltök túl sok, de túl kevés időt sem a gyerekkel, mert egyik véglet sem eredményez hosszú távon jót.

  1. Szeress bele a személyes „storydba”

Minden anyukának más a szüléstörténete és ez teljesen rendben is van így. Mindannyiunknak mást kell megtapasztalnunk ahhoz, hogy fejlődhessünk.  Minden vágyam az volt, hogy természetes legyen, ahogy világra hozom a fiam. Nem jött össze. Hónapokig szomorú és csalódott voltam, nem tudtam elengedni, hogy nem a terveim szerint alakult. Ma már próbálok más szemmel nézni a személyes történetemre. A jóra emlékezni és végiggondolni azt, miben fejlődtem a személyes történetem által. Két hétig voltam a kórházban, de imádtam. Most biztosan bolondnak nézel, de nem baj. Szerettem azt a közeget, az anyukákat, akikkel összebarátkoztunk. Az orvosok, nővérek kedvesek és törődőek voltak. A műtét rendben ment és szerencsés és hálás vagyok, hogy a fiam egészséges lett. Ma már nem cserélném el semmi pénzért azt a napot.

Szólj hozzá