2019. sze 04.

5 TIPP, HOGY IZGALMASABB LEGYEN AZ ÉLETED!

írta: Kincses Demeter Monika
5 TIPP, HOGY IZGALMASABB LEGYEN AZ ÉLETED!

1.pngAz elmúlt pár napban egy nagyon fura érzés lett rajtam úrrá megint. Folyton össze-vissza jelentkezik, még nem jöttem rá a konkrét okára. Egyfolytában olyan érzésem van, hogy kimaradok valamiből. Utána olvastam és van egy olyan, hogy FOMO-effektus (Fear of Missing Out), ami szerint „a Carleton és McGill University közös, a Motivation and Emotionben publikált kutatásában a FOMO jelenségét vizsgálták elsősorban szociálpszichológiai szemszögből. Ehhez elsőéves egyetemistákat kértek fel, akiket egy okostelefonon keresztül elérhető applikáció segítségével kérdőíveztettek különösen arra fókuszálva, milyen hatással lehet a FOMO a stressz-szintre és az általános közérzetükre.

A vizsgálatból kiderült, hogy a FOMO érzése inkább estefelé és a hét vége felé jelentkezett, és intenzívebb volt azoknál, akik erős kötelezettséget éreztek a tanulásra és a munkára. Ez elég logikus, ha belegondolunk, milyen érzés, mikor péntek este még dolgoznunk kell, a barátaink pedig épp a városban vannak az “évszázad buliján”.”

Nekem bizonyos tevékenységek közben olyan érzésem támad, hogy valami mást kellene éppen csinálnom és máshol lennem. Nem igazán értettem az okát. Néha túlzsúfoltnak néha nem elég izgalmasnak érzem az életem és ez erőteljesen váltakozik. Az okát még nem tudtam kideríteni. Viszont utána néztem annak, milyen módszerekkel teheted izgalmasabbá az életed, most megosztom azokat, amiket én is be fogok építeni:

  1. Fejleszd profi szintre magad valamiben

Ha vannak kedvenc hobbijaid, szereted a zenét, vagy a munkád a szenvedélyed, akkor fejleszd minél profibb szintre magad benne. Élvezni fogod, amikor csinálod és elégedettséggel tölt el, ha te vagy az egyik legjobb benne. Én most bele szerettem egy új hobbiba, a festészetbe. Motivált vagyok technikákat, módszereket tanulni, hogy minél jobbá válhassak benne.

  1. Mozdulj ki többet

Ha az a típus vagy, aki hajlamos begubózni, mindenképp változtass rajta! Ha azon kapod magad, hogy unalmasak a hétköznapjaid, próbálj meg változatosságot belevinni. Ha szeretsz olvasni, menj ki egy tópartra olvasni, ahelyett, hogy a négy fal közt tennéd. Ha otthon nézel inkább filmeket, menj el helyette moziba egyszer-kétszer. Ha írni szeretnél, tedd most egy kávézóból. Új helyeken új emberekkel találkozhatsz, és más ingerek és inspirációk érnek majd.

  1. Próbálj ki valami újat

Egy új hobbi, egy új étterem, egy új kiállítás, új barátok stb. hozhat pozitív változást és rengeteg izgalmat az életedbe. Nálam pár éve alapszabály, hogy minden évben ki kell próbálnom valami újat. Ha bátrabb vagy, akkor minden hónapban, sőt minden héten is lehet ilyen célod. Én idén a festést és az úszást iktattam be, mint új hobbikat, de új helyszínen is élek, új blogot kezdtem és nemsokára új házban is fogok élni.

2_2.jpg

  1. Mosolyogj többet, idegenekre is

Senki sem születik automatikusan boldognak sajnos, de kezünkbe kapjuk a lehetőséget, hogy azzá váljunk ha szeretnénk. Egy mosoly képes megváltoztatni a világot, jó mederbe terelni a dolgokat. Ha többet mosogsz, sokkal boldogabbnak fogod érezni magad és élénkebbnek, jobban megéled a pillanatot is és emlékezni fogsz rá. minden reggel, mikor felébredsz és belenézel a tükörbe, mosolyogj és mondd azt magadnak: „A mai nap nagyszerű lesz és csodálatos dolgok fognak történni velem.”

  1. Változtasd meg a környezetedet

Ha mégjobb életet szeretnél, változtass meg az irodádban vagy a házadban pár dolgot. Pár új szobanövény, vagy új dekoráció, esetleg új díszpárna, ágyhuzat, vagy takaró fel tudja dobni a megunt lakát is. dekorálj az évszakok szerint. Én minden ünnep és évszak elérkeztével új dekorációkat teszek ki, így jobban meg tudom élni az ünnepet és évszakokat.

Szólj hozzá

self-help